Beslenmek, her yaştaki insan için hayati önem taşıyan temek bir ihtiyaçtır. Yaşam kalitesini, fiziksel ve zihinsel gelişimi büyük oranda etkilediği için doğru beslenme; gelişim çağında olan çocuklar açısından önemlidir. Okul çağı içerisinde bulunan çocukların beslenme alışkanlıkları değişebilmekte ve sağlıksız gıda alımında artış gözlenebilmektedir.

Hayatlarının ileri ki dönemleri için de sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanmak, çocuklar açısından önem kazanmaktadır.

Okul çağı büyüme ve gelişmenin hızlı olduğu bir dönemdir. Bu yaştaki çocuklar ev dışarısında daha fazla vakit geçirmeye başlarlar ve ebeveyn gözetiminden de bir noktada uzaklaşırlar.

Her alışkanlıkta olduğu gibi beslenme alışkanlıkları da çocukluktan itibaren kazanılmaktadır. Bu nedenle sağlıklı yiyecekler tüketmeleri hayatlarının bundan sonraki kısımları için de son derece önemlidir.

Okul günleri, çocukların günün çoğunluğunda evden uzakta kalıp birer birey olmaya başladıkları ilk dönemdir. Evden uzak olmaya başlayan çocuğun besin seçimleri konusunda aile dışındaki bireyler de etkili olmaktadır. Çocuklar besin seçimleri konusunda genellikle okul arkadaşları, öğretmenleri hatta sosyal medyadan bile etkilenmektedirler. Unutulmamalıdır ki çocukların aktif bir şekilde derse katılımı, gün içerisinde aldıkları vitamin, karbonhidrat ya da protein oranıyla yakından ilgilidir.

Bir çocuğun dengeli ve yeterli beslenebilmesi açısından her gün alması gereken belirli miktarda kalori vardır. Okul çağı içerisinde çocukların ya kalitesiz atıştırmalıklar ya da gereğinden büyük porsiyonlar halinde yemekleri tüketmeleriyle kalori alımı ihtiyacından fazla olmaktadır. Bu da çocuklarda sağlıksız bir şekilde kilo alımı gibi problemlerle karşımıza çıkabilmektedir.

Kahvaltıyı alışkanlık haline getirin

Okul döneminde çocukların sağlıklı beslenebilmesi açısından, okuldan önce kahvaltı yapmaları gerekmektedir. Günün en önemli öğünü olarak kabul edilen kahvaltı çocukların başarıları üzerinde de etkilidir. Kahvaltı etmeden okula giden çocuklarda derse odaklanmakta zorluk yaşadıkları gözlenmektedir. Gün içerisinde çocuğun yeterli vitamin oranını alabildiğinden emin olunmalıdır.

Unutulmamalıdır ki sağlıklı beslenme çocuğun bedensel, sosyal, duygusal gelişmesi ve davranışları üzerinde oldukça etkilidir.

Sağlıklı Atıştırmalıkları Tercih Edin

Gerek okuldayken gerek de okul sonrasında çocukların tercihleri çoğunlukla zararlı atıştırmalıklardan yana olmakta. Renklendirici ve koruyucu içeren işlenmiş gıdalar (şeker, hazır kek, bisküvi gibi) çocuklarda geri dönüşü olmayan etkiler oluşturabilirler. Günümüzde bu gıdaların tüketilmesinin sonuçlarının sadece fiziksel değil, psikolojik boyutlarının da olduğu araştırmalar sonucunda ortaya konulmuştur.

Okul çağı içerisinde çocukların ara öğünlerde de sağlıklı beslenme yönlerine teşvik edilmesi gerekmektedir. Kuru meyve ve kuruyemiş sağlıklı olduğu kadar en kolay atıştırmalıklar arasında sayılabilir. Bunun dışında çocukların dışarıda tüketmeleri için evde kek yapılarak da sağlıklı beslenmeleri sağlanabilir.

Sağlıklı beslenme alışkanlığı elde edebilmek için çocukluktan itibaren beslenmeye dikkat edilmelidir.

İngilizce Eğitim

Hayatınızı Değiştirmeye Şimdi Başlayın

EDOP Akademi ile dijital eğitim ve öğrenme alanında fark oluşturun. İstediğiniz zaman, dilediğiniz yerden; konu özetleri, etkileşimli konu tekrarları ve farklı etkinlikler ile öğrenmenin keyfini doyasıya çıkarın.

İnternet tabanlı eğitim ile gelişime ve değişime tanık olun.